Prawa Murphy'ego
- Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.
- Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.
- Jeżeli myślisz, że idzie dobrze — na pewno nie wiesz wszystkiego.
- Trudne problemy zostawione same sobie staną się jeszcze trudniejsze.
- Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.
- Druga kolejka jest zawsze szybsza.
- Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.
- Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.
- Światełko w tunelu — to reflektory nadjeżdżającego pociągu.
- To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc.
- Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.
- Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.
- Podstawowe Prawo Murphy'ego
:
To co może się nie udać, nie uda się na pewno.
- Pochodne Prawo Murphy'ego
:
Nie uda się nawet wtedy, gdy właściwie nie powinno się nie udać. Wszystko wali się naraz.
- Złota zasada Murphy'ego
:
Zasady określa ten, kto ma złoto.
- Budowlane Prawo Murphy'ego
:
Doskonały i nieomylny Inżynier to taki który unika drobnych błędów na drodze do wielkiej katastrofy.
- Matematyczny dowód Prawa Murphy'ego
:
- Prawidłowa formuła matematyczna Prawa Murphy'ego w dziedzinie komputerowego przetwarzania danych ma postać:
1+1=2 gdzie "=" jest symbolem oznaczającym "niekiedy, jeśli w ogóle".
- Filozoficzne podstawy do prawa Murphy'ego
:
- Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty.
- Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.
- Niejasność jest wielkością niezmienną.
- Skrót jest najdłuższą drogą pomiędzy dwoma punktami.
- Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości: ignorancja, głupota, komitety normalizacyjne oraz ludzie sprzedający komputery.
- Istnieją trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa odruchowe, powszechne oraz testy komputerowe.
- Czternaście szczegółowych praw Murphy'ego dotyczących elektroniki
:
- Nie wierz w cuda, polegaj na nich.
- Wymiary będą zawsze podane w najmniej użytecznych jednostkach. Na przykład prędkość będzie wyrażona w furlongach (220 yardów) na dwa tygodnie (fortnight).
- Każdy przewód obcięty na długość okaże się za krótki.
- Układ zabezpieczający zniszczy układy zabezpieczane.
- Tranzystor zabezpieczony przez szybko działający bezpiecznik, zabezpieczy go — paąc się w pierwszej kolejności.
- Cokolwiek zostanie upuszczone na układ elektroniczny pod napięciem, spadnie zawsze tam, gdzie wyrządzi najwięcej szkód.
- Stopień głupoty twojego postępowania jest wprost proporcjonalny do liczby przyglądających ci się osób.
- Prawdopodobieństwo wyczerpania się baterii jest wprost proporcjonalne do zapotrzebowania na kalkulator (notebook).
- Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia), będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego.
- Element wybrany losowo z grupy o 99-procentowej wiarygodności, będzie należał do pozostałego 1 procenta.
- Konieczność znaczących zmian w projekcie jest odwrotnie proporcjonalna do czasu pozostającego do oddania tego projektu.
- Ciężar upuszczonej części jest wprost proporcjonalny do stopnia złożoności i ceny obszaru uderzonego.
- Jeżeli zakres bezpieczeństwa jest ustalony na podstawie doświadczenia twórców i obsługi naprawiającej, to dowolny użytkownik natychmiast znajdzie sposób aby go przekroczyć.
- Jeżeli projekt został całkowicie określony i wszystkie sposoby badań zostały wyczerpane, to niezależny, niedoinformowany amator eksperymentator odkryje fakt, który bądź zlikwiduje zapotrzebowanie na ten projekt, bądź też rozszerzy jego zakres.
- Zasada Robertsona
:
Dyplomata to ktoś, kto mówi ci, abyś poszedł do diabła, a ty cieszysz się na podróż.
- Prawo Gumpersona
:
Prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożądane.
- Prawo Wylera
:
Nie ma rzeczy niemożliwych dla kogoś, kto nie musi ich zrobić sam.
- Prawo Balaniego
:
Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.
- Prawo Liebermana
:
Aby oszacować czas potrzebny na wykonanie jakiegoś zadania należy przewidywany czas pomnożyć przez dwa i przyjąć jednostkę o rząd wyższą.
- Prawo Greena
:
Wszystko jest możliwe pod warunkiem, że nie wiesz o czym mówisz.
- Maksyma Manly'ego
:
Logika jest absolutnie pewną metodą dochodzenia do niepewnych wniosków.
- Prawo Sattingera
:
Każde urządzenie będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę do gniazdka.
- Prawo Fetta
:
Nigdy nie powtarzaj udanego doświadczenia.
- Zasada twórczej niekompetencji Petera
:
Zawsze sprawiaj wrażenie, że osiągnąłeś już swój poziom niekompetencji.
- Prognoza Petera
:
Poświęć wystarczająco dużo czasu na utwierdzenie się w jakiejś potrzebie, a potrzeba zniknie.
- Maksyma Matcha
:
Głupiec na wysokim jest jak człowiek na szczycie wysokiej góry; wszystko wydaje mu się małe i on wszystkim wydaje się mały.
- Prawo H.L. Menckena
:
Ci, którzy potrafią — robią. Ci, którzy nie potrafią — uczą.
- Rozwinięcie Martina
:
Ci, którzy nie potrafią uczyć — zarządzają.
- Pierwsze Prawo Socjo-Genetyki
:
Celibat nie jest dziedziczny.
- Reguły Bifelda
:
Prawdopodobieństwo, że młody mężczyzna spotka pociągającą dziewczynę wzrasta gwałtownie kiedy on już jest w towarzystwie [1] dziewczyny, [2] żony, [3] przystojniejszego i bogatszego kolegi.
- Prawo Beckhapa
:
Uroda * rozum = constans
- Prawo Katza
:
Ludzie i narody zaczną działać racjonalnie, kiedy wyczerpią wszystkie inne możliwości.
- Prawo Vique'a
:
Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru.
- Zasada Tsara
:
Przy dziesięciu priorytetowych sprawach któraś na pewno będzie wykonana jako pierwsza.
- Dylemat Główny
:
Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów
Pesymista obawia się, że może to być prawdą.
Powrót do poprzedniej strony